آذرخش در سالی که گذشت

http://s7.picofile.com/file/8234771884/AZERAKHSH_1_Copy.jpg

http://s7.picofile.com/file/8234772000/AZERAKHSH_1.jpg

 

هرمزگانی دات نت، چهاردهم اسفندماه سال گذشته بدون شک یکی از بهترین روزهای ورزش استان محسوب می شود، در روزی که جشنواره گل بازیکنان آذرخش در سالن فجر بندرعباس مقابل تیم کاشی نیلو برای اولین بار استان هرمزگان را در لیگ برتر فوتسال صاحب نماینده کرد، موفقیتی که با یک تیم مردمی و اتکا به کادرفنی و بازیکنان بومی به دست آمده بود لذت صعود را برای ورزش دوستان هرمزگانی بیشتر کرده بود تا جایی که آذرخش نماد اعتماد به جوانان هرمزگانی را از آن خود کرده بود.

اما از همان روزهای نخست هوادارن نگران بودند که آیا تیمی که در چند سال گذشته مسیر رو به رشدی را طی کرده است آیا در لیگ برتر هم می تواند به همان روند خوب خود ادامه دهد یا فقط تنها برای یکسال مهمان این رقابتها خواهد بود و این در حالی بود که حسین احمدی مدیر عامل باشگاه آذرخش در چند مصاحبه اعلام کرده بود : که به تنهایی قادر به هزینه و اداره این تیم در لیگ برتر نخواهد بود و از دیگر ارگانها و صنایع  استان خواست که به یاری این تیم بیایند اما در فاصله ی 4 ماهی که تا آغاز لیگ برتر باقی مانده بود اتفاق خاصی رخ نداد تا همان اذرخش لیگ یکی بدون تقویت خاصی با همان بازیکنانی که به جز کاپیتانشان تجربه بازی در لیگ برتر را نداشتند و تنها با اضافه کردن 3 بازیکن جدید پا در عرصه و رقابت سخت لیگ برتر بگذارند.

با این اوضاع هواداران می دانستند که تیم محبوبشان کار سختی را پیش رو خواهد داشت اما امیدوار بودند که تنها سهمیه لیگ برتری شان که پس از سالها بدست آمده حفظ شود، اما شکستهای سنگین در بازیهای ابتدایی نگرانیها را بیشتر کرد که شاید زنگ تفریح تیمهای دیگر شویم اما با مرور زمان شاگردان شایسته عباس روزپیکر که از حال و هوای لیگ دسته اول بیرون آمده و با روال لیگ برتر آشنا شده بودند، رفته به رفته روند رو به رشدی را به خود گرفتند تا در نهایت اولین برد خود را در هفته ششم لیگ برتر مقابل تیم فردوسی مشهد بدست آورند تا امیدواری را در دل مردم هرمزگان زنده نگه دارند که این تیم می تواند در لیگ برتر باقی بماند، نیم فصل اول با کسب 3 برد و 5 تساوی و در مجموع با 14 امتیاز و قرار گرفتن در رده یازدهم جدول برای آذرخش به پایان رسید اما مشکلات مالی، حاشیه های جدیدی بود که این تیم در این فصل همراه خود داشت تا جایی که در چندین مرحله با اعتصاب بازیکنان، استعفا سرمربی و … دنبال می شد اما با وجود مشکلاتی که گریبانگیر این تیم شده بود با همت بازیکنان روند نتیجه گیری در نیم فصل دوم به وضوح دیده می شد، تا جاییکه نتایج خیره کننده باعث صعود نارنجی پوشان بندر به رده های بالایی جدول شد و کمتر از چهار هفته به پایان لیگ ماندگاری خود را در لیگ برتر تثبیت نمود.

آخرین دیدار نارنجی پوشان در هفته بیست و چهارم مقابل تیم صدرنشین تاسیسات دریایی رقم خورد دیداری که با گل واپسین ثانیه های بهزاد میری زاده به تساوی کشیده شد تا هواداران به داشتن چنین تیمی بر خود ببالند، تیمی که در ابتدای شروع لیگ تنها به حفظ سهمیه فکر میکرد حالا حتی تیم های پرمهره را هم حریف بود، متاسفانه دو دیدار پایانی آذرخش مقابل تیم فرش آرا در مشهد و دبیری در بندرعباس به علت انصراف به ترتیب آذرخش و دبیری از برگزاری مسابقه لغو گردید تا اولین تجربه حضور آذرخش در لیگ برتر با کسب 9 برد و 6 تساوی و در مجموع با 33 امتیاز و قرار گرفتن در رده هفتم جدول این رقابتها پایان پذیرد.

حال باید دید تیمی که بیشترین محبوبیت را در بین ورزش دوستان هرمزگانی داراست برای فصل آینده لیگ برتر به چه سرنوشتی دچار می شود ؟ یقینا رمز موفقیت آذرخش در این فصل تعصب و غیرتی بود که بازیکنان و کادرفنی از خود نشان دادند اما آیا سال بعد هم می توان با این رویه ادامه داد ؟ یقینا اینگونه نخواهد بود اگر اقدام موثری برای حل مشکلات این تیم برداشته نشود.

در این یادداشت تنها به عملکرد کلی تیم پرداخته شد اما این موفقیت توسط بازیکنانی رقم خورد که از جان و دل برای این تیم زحمت کشیدند در این بین هم بازیکنانی بودند که تاثیر بسزایی در نتایج خوب آذرخش داشتند که به طور حتم در صورت عدم حمایت مسئولین از این تیم سال آینده باید شاهد بازی آنها در دیگر تیمها باشیم و این امر در دنیای حرفه ای ورزش امری معقول است.

 

http://s6.picofile.com/file/8234772084/AZERAKHSH_2.jpg

 

* عملکرد کلی تیم آذرخش سرخون بندرعباس در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاههای کشور سال 1394

 

در مجموع 42 گل زده آذرخش – بهزاد میری زاده (9گل)، محمد بنی اسدی (6گل)، میلاد چراغی ، محمد حسینی نژاد ، سینا احمدیان پور (هر کدام 5گل)، سعید رضوانی ، امین نصراله زاده (هر کدام 3گل)، سینا بخشی (2گل)، طالب محمد عربیپور ، مجید احمدی، احسان برتیا ، عارف محمدی (هرکدام یک گل) به ثمر رساندند.

بازیکنان: محمد خرم، حمیدرضا جعفری، عارف شبانه گرد، عادل نظری، بهزاد میری‌زاده، محمد بنی‌اسدی، محمد حسینی‌نژاد، امین نصراله زاده، محمد زاهدی، سینا بخشی، سینا احمدیان‌پور، سعید رضوانی، عارف محمدی، حبیب محمدزاده، میلاد چراغی، طالب محمدعرب‌پور، احسان برتیا، پژمان جمال‌پور، محمدرضا دهقانی و مجید احمدی

کادرفنی: عباس روزپیکر(سرمربی)، امیدپور، میثم جهانگیری، عقیل عباسی، موسی زاهدی، مهدی روزپیکر، علی فیروزی و جلال کمالیان

 

برخی از اتفاقات مهم در فصلی که گذشت :

تیم آذرخش موفق شد در نیم فصل نخست تیم های فردوسی، منصوری و فرش آرا را شکست دهد و مقابل تیم های مقاومت، کاشی نیلو، شهروند، یاسین پیشرو و میثاق به تساوی دست یابد و در نیم فصل دوم تیم های ملی حفاری (بنا بر رای کمیته انضباطی)، شهروند، مس، یاسین پیشرو، منصوری و دبیری (عدم حضور این تیم) را با شکست بدرقه کرد و مقابل تاسیسات دریایی به تساوی دست یافت و در مابقی دیدارها شکست خورد.

تلخ ترین شکست آذرخش در هفته سوم مقابل گیتی پسند در مقابل هواداران خود رخ داد که این دیدار با نتیجه پرگل 9 بر 3 به سود تیم اصفهانی پایان یافت.

تلخ ترین تساوی تیم آذرخش در هفته دهم مقابل تیم میثاق تهران در حالی رقم خورد که توپ و میدان در اختیار نارنجی پوشان  آذرخش بود و موقعیت های صد در صد گلزنی این تیم به در بسته می خورد و یا با  برخورد به تیرک دروازه راهی به درون دروازه پیدا نکرد.

بهترین برد آذرخش مقابل تیم رده دومی مس سونگون در حالی رقم خورد که بازی باخته را با برد 3 بر 2 عوض کرد.

بهترین تساوی آذرخش در هفته بیست و چهارم مقابل تیم صدرنشین تاسیسات در واپسین ثانیه ها بدست آمد.

بهترین نتیجه خارج از خانه آذرخش در هفته بیست و یکم مقابل منصوری قرچک رخ داد که تنها برد خارج از خانه محسوب می شد که  در فاصله کمتر از 20 ثانیه با به ثمر رساندن دو گل نتیجه بازی به سود آذرخش تغییر کرد.

محمد خرم در چند بازی نخست درون دروازه آذرخش ایستاد ولی به علت مصدومیت و صلاحدید کادر فنی جای خود را به عارف شبانه گرد داد و این دروازه بان  تا حدود زیادی دروازه آذرخش را بیمه کرد.

اضافه شدن امین نصراله زاده در نیم فصل دوم لیگ برتر برای آذرخش در بهبود بازی این تیم تاثیر بسزایی ایجاد نمود.

پر تعدادترین حضور تماشاگران در دیدارهای خانگی مربوط به دیدار هفته بیست و چهارم مقابل شاگردان شمسایی در تیم تاسیسات بود تا جایی به علت حضور بیش از حد تماشاگران درب سالن بسته شد و هواداران زیادی از دیدن این بازی محروم ماندند.

تنها دو دیدار نخست خانگی به طور مستقیم از شبکه استانی پخش گردید و دیگر دیدارها مورد پوشش تصویری زنده قرار نگرفت که باعث دلخوری و محروم شدن هواداران آذرخش در بندرعباس و همچنین دیگر نقاط استان از دیدن بازی تیم استانشان از سیمای خلیج فارس شد.

 

یادداشت : علی آرمان نژاد / هرمزگانی دات نت

عکس : سجاد کریمی

 


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL